onnistumisen blogiteksti

ONNISTUMISEN TUNTEET OPINTOJEN AIKANA:

Minulle tulee hyvä ja onnistunut tunne silloin kun asiakas on ollut tyytyväinen palveluun ja hiuksiinsa. Esimerkiksi värjäyksissä yleensä minulle tulee todella onnistunut olo jos asiakas on todella tyytyväinen ja suurinpiirtein rakastaa hiuksiaan. Myös pelkästään asiakkaan kanssa kommunikointi voi olla jo suuri onnistuminen. 

Konsultointi ja suunnitelmien tekeminen on todella tärkeää ja ne todellakin vaikuttavat onnistumiseen. Aina asiakkaan kanssa keskustelen ennen kuin lähden tekemään yhtään mitään. Myös katson hiusten ja päänahan kunnon. Jos kaikki on hyvin ja asiakkaalla ei ole muuta kysyttävää ennen väriä tai leikkausta. Alan hommiin!

Tein kerran yhden asiakkaan hiuksiin vaaleita raitoja. Hän oli kuullut hänen ystäviltään joiden hiuksia olen värjännyt, että olen todella hyvä värjäämään. Siitä jo tuli heti todella onnistunut olo sillä tiesin että aikaisemmat asiakkaat olivat niin onnellisia, että kertoivat muille, että juuri minä olen tehnyt ne ja niitä on kehuttu paljon. Asiakkaallani ei ollut ikinä värjätty hiuksia, mutta hän halusi vihdoin kauan mietittyjä raitoja. Kun olin saanut hiukset tehtyä ja viimeisteltyä. Näin hänen kasvoillaan suuren hymyn ja hän sanoi, että hän rakastaa hiuksiaan. Hän pisti minulle vielä myöhemminkin viestiä, että on niin tyytyväinen. Minäkin aloin hymyilemään, sillä asiakas oli niin iloinen hiuksistaan ja tiesin onnistuneeni loistavasti. Ei hiuksiin mitään suurta muutosta tapahtunut, mutta se ei ollutkaan tavoite ja pienetkin muutokset voidat tuoda jonkun päivään niin paljon hymyä ja onnellisuutta.


Teimme raidoidta lähinnä vaalean ruskeita eikä täysin blondeja. Raidat toivat kivaa eloa ja keväistä pehmeyttä hiuksiin.


Ennen hiukset olivat hänen oma värinsä ja se oli suklaan ruskea, hiukset näyttivät vähän elottomilta.


















Minulla oli kerran AmiStylessä asiakkaana pieni 5vuotias tyttö. Hänellä oli huono päivä, eikä hän aluksi suostunut istumaan penkkiin. Yritimme hänen äitinsä kanssa suostutella häntä penkkiin varmaan noin puoli tuntia. Kun kerroin, että voidaan laittaa lopuksi hiuksiin vähän sateenkaaren värejä jos hän haluaa niin hän innostui ja istui heti penkkiin. Välillä taas iski känkkäränkkä ja sanoin hänelle, että voin hakea hänelle pienen tikkarin jos hän istuu paikallaan loppuajan:D
No loppuajan hän sitten käyttäytyi todella hyvin ja juttelimme niitä näitä, sain hänet nauramaan, eikä naama mennyt enää mutrulle. Tuli hyvä ja onnistunut olo silloin, sillä sain hänet nauramaan ja uskon, että hänellä ei sen jälkeen enää ollut huono päivä, kun sai sateenkaarihiukset ja tikkarin.


EPÄONNISTUMISEN TUNTEET OPINTOJEN AIKANA:

Epäonnistumisen tunteita olen kokenut yleensä jos värjäys tai leikkaus ei ole mennyt halutusti tai jos värjäys näyttää todella hyvältä minun mielestäni mutta asiakas ei tykkää siitä.

Yhdelle asiakkaalleni oli aikaisemmin tehty vaaleampi harmaa , mutta hän ei tykännyt siitä lainkaan. Hän halusi lämpöä ja luonnollista blondia takaisin. Lähdimme tavoittelemaan siis lämmintä ja hiekkaista blondia. Kun lopulta kuivasin hiukset hän ei edelleenkään tykännyt niistä, minun mielestäni ne taas olivat todella kauniit ja luonnolliset. Ehdotin hänelle jos varaisimme korjausajan ja yrittäisimme värjätä uusiksi. Hän suostui, mutta olin itse kipeä enkä pystynyt tekemään sitä, joten en tiedä millaiset hiukset hänelle lopulta tuli. Minulle tuli parempi mieli kun vain ajattelin, että kyllä niistä hiuksista vielä hyvät tulee:D Opin sen, että jokaisella on oma näkemys luonnollisesta blondista. Olisin voinut laittaa vielä hiekkaisempaa ja lämpimämpää väriä jotta hiuksista olisi tullut hänen mieleensä hyvät.

Kommentit

Suositut tekstit